Szkolenie: Symulacje negocjacji
Program szkolenia
- Dzień I 10-17.00
- Pre-test
- Krótkie przypomnienie podstaw negocjacji
- Wprowadzenie do gry negocjacyjnej
- Etap pierwszy – przygotowanie strategii negocjacji
- uczestnicy w grupach negocjacyjnych tworzą swoją własną strategię negocjacji
- wsparcie trenera dla poszczególnych grup (wielkość grup: nie więcej niż 4 osoby w grupie i nie więcej niż 2 grupy negocjacyjne na szkolenie)
- omówienie studium przypadku jako tło do tworzonych strategii - Otwarcie negocjacji – rozpoczęcie gry negocjacyjnej
- przedstawienie pozycji wyjściowej
- zbadanie oferty konkurenta
- rewizja strategii
- omówienie studium przypadku w odniesieniu do przeprowadzonego otwarcia negocjacji - Runda II
- wstępna oferta
- odpowiedź na ofertę
- rewizja strategii
- omówienie studium przypadku w odniesieniu do II rundy - Runda III
- próba zamknięcia negocjacji
- ustalenie stanowisk wspólnych
- ustalenie stanowisk odrębnych
- podsumowanie informacji zebranych przez poszczególne grupy
- omówienie studium przypadku w odniesieniu do III rundy - Zadanie na II dzień.
- Dzień II 9.00-16.00
- Domykanie negocjacji
- przełamywanie impasu
- próba ataku
- próba obrony
- omówienie studium przypadku w odniesieniu do domykania negocjacji - Część teoretyczna I moduł
- przełamywanie impasu
- próba szukania porozumienia
- taktyki negocjacyjne
- techniki manipulacji w negocjacjach - Mowa ciała w negocjacjach – praca z kamerą – runda IV
- rola odruchów
- uniki i wyłapywanie sygnałów kłamstwa
- ćwiczenia przed kamerą
- omówienie i poprawienie błędów - Domykanie negocjacji cz. II – kamera – runda V
- wykorzystanie jednej z poznanych taktyk
- wykorzystanie technik wywierania wpływu
- analiza scenki przed kamerą - Finalizacja negocjacji – runda VI
- obiekcje
- odpowiedzi na obiekcje
- oswajanie obiekcji
- szukanie wspólnych pól negocjacyjnych
- podsumowanie negocjacji - Część teoretyczna
- zasady domykania negocjacji
- technika uchylonych drzwi
- ujednolicenie stanowiska
- emocje i otoczka negocjacji - Ocena całej gry negocjacyjnej
- analiza błędów negocjacyjnych w strategii negocjacji
- ocena przygotowania stanowisk
- ocena rywalizacji, współpracy w trakcie negocjacji
- ocena realizacji założonych celów negocjatorów - Podsumowanie szkolenia i rozdanie certyfikatów.