Szkolenie: Typologia klientów
Program szkolenia
- Skąd bierze się agresja
- psychologia zachowań klientów
- reakcja sprzedawcy, handlowca na agresję
- przyczyny agresji - Techniki odpierania agresywnych zachowań
- zdarta płyta
- zamorzenie gniewu głodem
- zasada jujitsu
- obrona naszych granic psychologicznych - Spostrzeganie – ważna umiejętność interpersonalna
- Pochopne formułowanie ocen
- Pierwsze wrażenie i powierzchowna ocena (najczęstsze błędy popełniane przez osoby z biur obsługi klientów)
- Profesjonalne zachowanie i nastawienie na klienta - Typy klientów: Metaprogramy
- Dążenie/Unikanie
- Ja/ inni
- Wewnętrzny i zewnętrzny wskaźnik odniesienia
- Globalny/szczegółowy
- Zgodny/negujący - Pozytywne nastawienie do klienta sukcesem w działaniu
- Sprawdzone sposoby na trudnego klienta - Jak uniknąć generowania agresji u klienta?
- czynniki wpływające na skuteczność komunikatu
- unikanie drażniących sformułowań
- odpowiadanie na reklamacje
- praca z obiekcjami klienta - Asertywność
- Sposób na zmniejszenie kosztów psychicznych pracy
- Asertywność a obsługa klienta - Techniki relaksacyjne
- odliczanie
- wizualizacje
- Feng shui
- psychologia relaksu
- odreagowywanie - Podsumowanie i rozdanie certyfikatów